‘’DE CRUCIALE INZICHTEN ZITTEN HEM SOMS IN 1 OPMERKING’’

Dat ondernemerschap begint bij je passie is iets waar Hubert (de Arend Winssen) en Nick (Studio Nicks) zich meer dan in kunnen vinden. Vanuit gastheerschap dat door de aderen stroomt zijn zowel Hubert als Nick opgegroeid in een echte horecafamilie. Dat dit zich uitte in een klik tijdens het partnergesprek was zeker geen verrassing.

 

Hubert is sinds vorig jaar januari aangesloten als partner bij StartUp Nijmegen. ‘Die adviserende rol voor ondernemers had ik altijd al. Men kwam vaker met hulpvragen vanwege het ondernemende gastheerschap dat we vanuit De Arend in Winssen hebben. Ik kreeg er altijd enorm veel energie van om met jonge mensen te werken en te sparren. Een adviserende rol die ik graag bij StartUp Nijmegen inzet.’

 

De werkplek waar het giert van jonge, gedreven en startende ondernemers. Waaronder Nick Beernink die sinds mei aangesloten is als ondernemer. ‘Ik richt me met Studio Nicks op online en offline ontwerpoplossingen voor specifiek de horeca. Het duurde even totdat ik doorhad dat dit mijn niche was. Bij StartUp zag ik al snel dat waar ik vandaan komt juist ook meteen je sterke kant en expertise is. Vanuit die link met achtergrond en expertise resulteerde dit in een specialisatie binnen ontwerpoplossingen voor de Horeca.’

 

De affiniteit zorgt voor een perfecte match

Nick plande een van zijn eerste partnergesprekken in met Hubert. De affiniteit en ervaring in de Horeca en het echte vakmanschap sprak hem enorm aan. ‘Door de affiniteit en tegelijkertijd match ga je toch gerichter zo’n gesprek in. Het hoeft dan niet de hele tijd over horeca te gaan. Je begint op hetzelfde level waardoor er snel verschillende zijtakken ontstaan tijdens het gesprek. Van te voren bedenk je niet dat dat zo gaat zijn, maar juist daardoor is het extra verrassend en interessant.’ Die verrassingselementen is iets waar Hubert ook altijd voor gaat en energie van krijgt. ‘Het ondernemen is niet iets wat je iemand hoeft aan te leren. Het gaat soms meer om wat sturing geven. De cruciale dingen in een gesprek zitten hem soms in 1 opmerking.’

 

Altijd meer te weten komen

Gelukkig is dat iets wat Nick zeker kan bevestigen. ‘Ook al hoor je maar van 1 andere ervaren horecaondernemer waar behoefte aan is, dan heb je er toch een extra in de pocket. Zo liet Hubert mij zien met wie en hoe zij hun merkontwikkeling aanpakken. Zo zie je dus waar behoeftes liggen, maar daarin wordt je ook weer geïnspireerd. Je loopt naar buiten en weet gewoon meer. En bovenal, het leukste is dat je wordt behandeld als gast. Je voelt meteen dat je echt iets samen wil doen voor iedereen.’

 

Als het gaat om het juist benaderen van de partners weet Nick wel hoe je dat aan moet pakken. Als het aan Nick ligt, ga je niet met een verwachting een partnergesprek in. ‘Een verwachting zorgt ervoor dat het toch altijd kan tegenvallen. Ik doe het liever door het stellen van een bepaald doel. Een doel gaat niet over teleurstelling als je het niet haalt. Het doel breek je in kleinere stukjes op het alsnog stap voor stap te behalen.

 

Welke doelen stel jij om stap voor stap ergens naartoe te werken? Misschien dat een van onze partners jou daarbij kunnen helpen.

Blog delen

Meer Food for thought?